Polskie Linie Lotnicze LOT chciały uzyskać 42 dodatkowe sloty w porcie lotniczym Londyn-Heathrow, lecz koordynator slotowy nie wyraził na to zgody. Na sezon zimowy przyznano zaledwie 264 nowe prawa do startów i lądowań na największym lotnisku Wielkiej Brytanii.
W sezonie zimowym 2025/2026 wszystkie linie lotnicze latające do i z Londynu-Heathrow zgłosiły zapotrzebowanie na 220 032. Koordynator zdecydował się przyznać 202 798 slotów, co odpowiada 92,2 proc. łącznego zapotrzebowania, lecz ostatecznie wykorzystane będzie 187 965 praw. Koordynator slotów – Airpot Coordination Limited – wskazuje, że powodem nieprzyznanych slotów jest ograniczona przepustowość dróg startowych i terminali, a także cisza nocna, które wpływają znacząco na codzienną funkcjonalność londyńskiego lotniska.
52 linie lotnicze z całego świata zawnioskowały o przyznanie 17 480 nowych slotów. Największą liczbę przyznanych praw na starty i lądowania wskazywały: Aurigny Air Services (1 232), Emirates (1 320) oraz Virgin Atlantic. Brytyjski przewoźnik chciał uzyskać dodatkowe 1 364 sloty. Zapotrzebowanie innych operatorów nie przekroczyło tysiąca slotów, podczas gdy największe linie lotnicze na Heathrow – British Airways, które posiadają historycznie aż 104 962 sloty – wnioskowały o przyznanie 22 nowych praw, co odpowiada 11 rotacjom.
Polskie Linie Lotnicze LOT zgłosiły chęć otrzymania 42 dodatkowych slotów, aby zrealizować 21 dodatkowych rotacji. Obecnie narodowy przewoźnik jest w posiadaniu 880 praw na starty i lądowania w największym porcie lotniczym Wielkiej Brytanii. Taka liczba slotów pozwala na oferowanie trzech lotów dziennie między Warszawą a Londynem, które wykonują boeingi 737 MAX 8 o wąskim kadłubie, i przewożenie w sezonie maksymalnie 163 680 pasażerów.
Przewoźnik znad Wisły musi kolejny już raz obejść się smakiem, albowiem koordynator slotowy nie wyraził zgody na przyznanie nowych slotów. Airport Coordination Limited przyznała zaledwie 241 nowych praw, z czego najwięcej otrzymały linie lotnicze: Air Peace (132), China Airlines (44) i Air India (32). Osiem slotów otrzymał Icelandair, sześć praw przypadło Lufthansie, a cztery sloty alokowano Brussels Airlines. Po dwa sloty otrzymały:
Austrian Airlines, Qatar Airways, Scandinavian Airlines, Swiss International Air Lines, Turkish Airlines i Uzbekistan Airways. Po jednym slocie przypadło: Aer Lingus, Finnairowi i JetBlue.
To trzeci wniosek Polskich Linii Lotniczych LOT o nowe sloty na londyńskim lotnisku Heathrow, który odrzucił zewnętrzny koordynator brytyjskiego (bardzo zatłoczonego) portu lotniczego. Poprzednie wnioski narodowy przewoźnik składał w latach
2023 i
2024.